REGULAMIN SERWISU E-ZIKOAPTEKA.PL
Regulamin serwisu e-zikoapteka.pl obowiązujący od 4.04.2024 r. jest dostępny
tutaj.
Regulamin obowiązujący do 03.04.2024 r.
Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe/ reklamacyjne):
Ziko Apteka Internetowa os. Piastów 60 31-625 KRAKÓW.
E-mail:
biuro@e-zikoapteka.pl telefon: +48 12 446 72 98
§ 1. Informacje ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z Serwisu internetowego pod adresem www.e-zikoapteka.pl prowadzonego przez Sprzedawcę, w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania Umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów ze wszystkich Usług Serwisu e-zikoapteka.pl.
2. Sprzedawca posiada zezwolenie na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o nazwie Ziko Apteka (dalej: Ziko Apteka), wydane przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Krakowie dnia 08.08.2012 r., o nr FA.KR-I.8520.4100-Z-729-111/09.I.84.2012, prowadzącej sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych oraz pozostałego asortymentu aptecznego.
3. Ziko Apteka oraz zatrudnieni w niej farmaceuci przestrzegają Kodeksu Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej, którego treść dostępna jest w formacie pdf na stronie Naczelnej Izby Aptekarskiej pod adresem
https://nia.org.pl/dat/attach/566_kodeksetykiaptekarzarporyginal.pdf§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie następujące określenia oznaczają:
1) Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Serwisu;
2) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli Umowa sprzedaży nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej;
3) Konto (Konto Klienta) – narzędzie informatyczne, w ramach którego Klient ma możliwość m.in. zarządzać swoimi danymi osobowymi, zarządzać stanem złożonych przez niego Zamówień, a także składać Zamówienia po zalogowaniu bez konieczności ponownego podawania swoich danych osobowych, udostępniane Kupującemu przez Usługodawcę w ramach umowy o świadczenie usług cyfrowych w rozumieniu art. 5a Ustawy, zgodnie z Regulaminem;
4) Prawo Farmaceutyczne – ustawa Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. 2001 r., Nr 126, poz. 1381 z późń. zm.);
5) Produkt leczniczy - substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne;
5a) Wyrób medyczny - wyrób medyczny, wyposażenie wyrobu medycznego, system i zestaw zabiegowy, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", oraz wyrób do diagnostyki in vitro i wyposażenie wyrobu do diagnostyki in vitro, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/746 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz uchylenia dyrektywy 98/79/WE i decyzji Komisji 2010/227/UE (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 176, z późn. zm.);
6) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.);
7) Rejestracja – jednorazowa, dobrowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez Klienta Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Serwisu;
8) RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, ze zm.) (dalej: „RODO”);
9) Rozporządzenie Ministra Zdrowia – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481);
10) Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem www.e-zikoapteka.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Serwisu;
11) Strona – Usługodawca lub Klient;
12) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
13) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej ilości środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie za pośrednictwem Serwisu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron (umowa na odległość), której przedmiotem są Towary;
14) Usługa – usługa świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną, w tym usługa cyfrowa w rozumieniu art. 5a lub treść cyfrowa w rozumieniu art. 2 pkt 5 Ustawy, na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Serwisu;
15) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2019, poz. 134 t.j. z późn. zm.) (dalej: "Ustawa");
16) Sprzedawca (Usługodawca) - Ziko Apteka spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-216), ul. Legnicka 5, NIP: 6782977320, REGON: 120228256, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000256037, o kapitale zakładowym w wysokości 582.000,00 zł, prowadząca aptekę ogólnodostępną pod nazwą ZIKO Apteka, os. Piastów 60, 31-625 Kraków, będącą jednocześnie właścicielem Serwisu;
17) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Serwisu, określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży oraz cenę;
18) Dostawca (Przewoźnik) - podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy Towarów;
19) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. z 2022r., poz. 1360 z późn. zm.);
20) Dane osobowe - wszelkie informacje umożliwiające pośrednie lub bezpośrednie zidentyfikowanie Klienta, do których między innymi należą: imię i nazwisko, dane o lokalizacji/geolokalizacji, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator internetowy;
21) Środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego - środek spożywczy, który ze względu na specjalny skład lub sposób przygotowania wyraźnie różni się od środków spożywczych powszechnie spożywanych i zgodnie z informacją zamieszczoną na opakowaniu jest wprowadzany do obrotu z przeznaczeniem do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych;
22) Formularz kontaktowy - Usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, umożliwiająca przesłanie Sprzedawcy przez Użytkownika wiadomości elektronicznej za pośrednictwem formularza umieszczonego w Serwisie, w celu uzyskania odpowiedzi przygotowanej przez Usługodawcę;
23) Operator Płatności – podmioty świadczące usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych w Serwisie – PayU S.A. oraz mBank S.A.;
24) PayU S.A. - PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym 4 944 000 złotych w całości opłaconym, posiadającym NIP: 779-23-08-495, będąca podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych w Serwisie, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, z którą Użytkownik może kontaktować się poprzez formularz kontaktowy pod adresem
https://poland.payu.com/kontakt/;
25) mBank S.A. - mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul, Prosta 18, 00-850 Warszawa , KRS 0000025237 będącego agentem spółki mElements S.A. z siedzibą w Warszawie, ul, Prosta 18, 00-850 Warszawa, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP47/2019 , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla s.st Warszawy w Warszawie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000590484, NIP: 5223047892, REGON 363203696;
26) Newsletter - biuletyn informacyjny rozsyłany nieodpłatnie do Klientów przez Sprzedawcę w formie elektronicznej, służący do stałej komunikacji z Klientami, którzy zapisali się do bazy subskrybentów.
§ 3. Treści zamieszczone na stronie internetowej www.e-zikoapteka.pl
1. Sprzedawca prowadzi Serwis www.e-zikoapteka.pl, w którym prezentuje Towary, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące asortymentu dostępnego do sprzedaży. Prezentacja Towarów na stronie internetowej www.e-zikoapteka.pl nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.
2. Prezentacja Towarów, ogłoszenia, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronie internetowej www.e-zikoapteka.pl stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego i nie mają charakteru wiążącego.
3. Wszystkie Towary prezentowane w Serwisie zostały dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz posiadają znaki zgodności wymagane odpowiednimi przepisami prawa oraz oznaczenia producenta lub importera.
4. Za pośrednictwem www.e-zikoapteka.pl można zawrzeć Umowę sprzedaży Produktów leczniczych dostępnych wyłącznie bez przepisu lekarza (bez recepty).
5. Ceny wszystkich Towarów prezentowanych w ofercie Serwisu www.e-zikoapteka.pl są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich (zawierają podatek VAT).
6. W Serwisie zamieszczone są opisy Towarów pochodzące od producentów tych Towarów. Opisy Towarów prezentowanych w Serwisie www.e-zikoapteka.pl służą wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa Farmaceutycznego.
7. Informacje publikowane na stronie www.e-zikoapteka.pl nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści zawarte w Serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny, nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich, ani konsultacji z lekarzem.
8. Sprzedawca zapewnia Klientom możliwość kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu +48 12 446 72 98.
9. Sprzedawca zapewnia, aby opinie dotyczące Towarów oferowanych w Serwisie pochodziły od osób, które kupiły Towar za pośrednictwem Serwisu lub go użyły. Klient może ocenić Towar, wyłącznie za pośrednictwem linku, który otrzymuje Klient w terminie 10 dni od dokonania zapłaty w związku z zawarciem Umowy sprzedaży. Link do wystawienia opinii o Towarze będzie aktywny przez 90 dni.
10. W Serwisie, w ramach opcji wyszukiwania Towarów, stosowane jest wyższe plasowanie Towarów w związku z płatnością dokonaną przez producenta Towaru podlegającego wyższemu plasowaniu w wynikach wyszukiwania. Informacja o płatności dokonanej w tym celu przez producenta, oznaczona jest w prezentacji Towaru jako „oferta sponsorowana”.
§ 4. Złożenie Zamówienia
1. Zamówienia za pośrednictwem Serwisu www.e-zikoapteka.pl można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Klient dokonuje Zamówienia według ceny obowiązującej w chwili złożenia Zamówienia.
3. W przypadku wyboru dostawy poprzez wysyłkę na wskazany przez Klienta adres, do ceny doliczona zostanie opłata za wysyłkę zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie:
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/dostawa.html.
4. W celu dokonania Zamówienia Klient dokonuje wyboru Towaru poprzez dodanie Towaru do koszyka. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient wybierając pole „Przejdź do koszyka”, a następnie „Przejdź do zamówienia”, zostaje skierowany do formularza Zamówienia, służącego do składania Zamówień.
5. Złożenie zamówienia wymaga wskazania przez Klienta wszelkich niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży oraz jej realizacji, danych wskazanych w formularzu, a także dokonania akceptacji Regulaminu.
Dane obowiązkowe, których podanie przez Klienta jest konieczne dla przyjęcia oferty są oznaczone w formularzu zamówienia znakiem „* ”.
6. Po wyborze sposobu płatności oraz rodzaju dostawy Towaru, Klient wybiera pole „Przejdź do podsumowania”, a następnie „Zamawiam i płacę”.
7. Po dokonaniu płatności zgodnie z § 5 Regulaminu, lub po złożeniu Zamówienia w przypadku wybrania sposobu płatności za pobraniem, Klient zostanie powiadomiony o weryfikacji Zamówienia poprzez wiadomość zatytułowaną "Rozpoczęliśmy kompletację zamówienia", wysłaną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu Zamówienia.
8. Po skompletowaniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość „Zakończyliśmy kompletację Zamówienia”. Wraz z otrzymaniem przez Klienta tej wiadomości dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia, jeżeli okaże się, że Towar wycofano ze sprzedaży lub wstrzymano sprzedaż danego Towaru na terenie Polski, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony wraz z dokładną przyczyną odmowy realizacji Zamówienia.
10. Sprzedawca nie realizuje Zamówień, dla których wymagane jest uzyskanie zapotrzebowania w rozumieniu art. 86a ust. 1 pkt 2 ) w zw. z art. 96 ust. 1. Ustawy prawo farmaceutyczne.
§ 5. Płatność
1. Wszelkie informacje na temat aktualnych form płatności oraz ograniczeń w dokonywaniu płatności za Towary znajdują się na stronie Serwisu pod adresem
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/platnosc.html.
2. Sprzedawca umożliwia dokonanie płatności z tytułu sprzedaży Towarów w następujący sposób:
a) przedpłata przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą lub za pomocą odroczonej płatności (Twisto) poprzez zewnętrzny system płatności PayU (obsługiwany przez PayU S.A.), z terminem płatności do 7 dni kalendarzowych;
b) przedpłata przy użyciu kodu BLIK poprzez zewnętrzny system płatności PAYNOW (obsługiwany przez mBank S.A.), z terminem płatności do 7 dni kalendarzowych;
c) płatność dokonywana w pieniądzu polskim w drodze przelewów tradycyjnych dokonywanych poza siecią Internet (obsługiwana przez PayU S.A.);
d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu dostawy (dla zamówień z dostawą kurierem).
3. Sprzedawca wystawi fakturę VAT za sprzedane Towary po wybraniu przez Klienta takiej opcji w formularzu Zamówienia. Warunkiem wystawienia faktury jest podanie przez Klienta wszystkich danych wymaganych dla wystawienia faktury.
§ 6. Sposób dostawy i czas realizacji Zamówienia
1. Dostawy realizowane są jedynie na terenie Polski.
2. Wysyłka Produktu leczniczego odbywa się w warunkach zapewniających jego jakość oraz bezpieczeństwo stosowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia. Produkt leczniczy będzie należycie zapakowany, a opakowanie będzie opatrzone etykietą przymocowaną w sposób trwały zawierającą: pieczątkę Ziko Apteka, numer zamówienia, dane Klienta, określenie warunków transportu oraz numer telefonu kontaktowego.
3. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku płatności w formie przedpłaty wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty za Towar na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności (po pozytywnej autoryzacji płatności).
4. Towar jest wysyłany za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia lub do wybranej apteki (w przypadku odbioru osobistego), w terminie do 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Towar na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności zgodnie z ust. 2 powyżej. Wyżej wskazany termin może ulec przedłużeniu z istotnych przyczyn losowych, przy czym będzie on nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Produkty na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności.
5. Sprzedawca umożliwia wydanie Towarów w wybranych aptekach po uprzedniej zapłacie za zamówione Towary (odbiór osobisty); lista aptek dostępna jest na stronie
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/odbior_osobisty.html.
6. Wszelkie informacje na temat aktualnych form dostawy, kosztów oraz ograniczeń w zakresie dostawy znajdują się na stronie
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/dostawa.html.
7. W przypadku odbioru osobistego:
a) Sprzedawca poinformuje Klienta o realizacji Zamówienia i dostarczeniu zamówionych Towarów do wybranej apteki, za pośrednictwem wiadomości wysłanej na wskazany w Formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej oraz poprzez wiadomość SMS wysłaną na podany przez Klienta w Formularzu zamówienia numer telefonu komórkowego. Wiadomość zawiera numer Zamówienia oraz trzycyfrowy kod PIN umożliwiający odbiór Zamówienia;
b) Zamówienie jest dostępne do odbioru w wybranej aptece przez 14 dni kalendarzowych, od poinformowania Klienta o dostarczeniu Zamówienia do apteki;
c) Odbierając Towar Klient podaje numer Zamówienia i trzycyfrowy kod PIN.
8. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Produktem, sugerujemy, aby Konsument sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności kuriera oraz niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji (tel. 12 446 72 98, email:
biuro@e-zikoapteka.pl).
9. W razie stwierdzenia uszkodzeń przesyłki podczas odbioru przesyłki, sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności kuriera (pracownika apteki w przypadku odbioru osobistego), a w przypadku dostawy za pośrednictwem paczkomatu, postępowanie zgodne z instrukcjami wyświetlanym na ekranie paczkomatu.
10. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt Dostawcy i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
11. Przypominamy, że zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).
12. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi.
§ 7. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru)
1. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje od Umowy Sprzedaży Produktu leczniczego, Wyrobu medycznego oraz Środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Produkt leczniczy lub Wyrób medyczny może zostać zwrócony z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
2. Konsument, z zastrzeżeniem ust. 1 powyżej, może odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (czternastu) dni, od objęcia Towaru w posiadanie, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed upływem terminu na adres Sprzedawcy widniejący na dokumencie sprzedaży.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać (co oznacza anulowanie Zamówienia).
5. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Sprzedawca poinformuje Konsumenta o przyjęciu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu albo o uznaniu oświadczenia o odstąpieniu za bezskuteczne, jeżeli zostało złożone w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania wyżej wskazanego terminu wystarczy wysłanie Towaru przed upływem tego terminu. Towar należy zapakować w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport. Towar należy wysłać na adres: Ziko Apteka sp. z o.o., os. Piastów 60, 31-625 Kraków z dopiskiem „Zwrot”.
7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta, przy czym może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
12. W celu usprawnienia procesu zwrotu, do oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży należy dołączyć dowód zakupu.
13. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w szczególności w odniesieniu do Umów sprzedaży:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
§ 8. Reklamacje i procedura reklamacyjna – Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
2. Wada polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia w związku z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży, za wyjątkiem sytuacji, w której przedmiotem Umowy sprzedaży jest Produkt leczniczy lub Wyrób medyczny.
3a. Produkt leczniczy, Środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego i Wyrób medyczny nie podlegają zwrotowi, przy czym Klient może dokonać zwrotu Produktu leczniczego lub Wyrobu medycznego jedynie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania Produktu leczniczego.
4. Reklamacje, z tytułu niezgodności Towaru z Umową sprzedaży można składać pisemnie bezpośrednio na adres Sprzedawcy: ul. Piastów 60, 31-625 Kraków lub pocztą e-mail na adres
biuro@e-zikoapteka.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu +48 12 446 72 98, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00.
5. W treści zgłoszenia reklamacyjnego należy podać następujące informacje: rodzaj zgłaszanego roszczenia, krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz danych kontaktowych Klienta. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu Towaru. Celem przyspieszenia rozpoznania reklamacji należy podać numer Zamówienia. W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
6. Jeżeli Klientem jest Konsument, Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
7. Jeżeli Klientem jest Konsument, Towar aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie Sprzedawcy lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że: Sprzedawca nie wiedział o publicznym zapewnieniu lub nie mógł o nim wiedzieć; przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane lub publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta;
3) być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami;
4) być tej samej jakości jak próbka lub wzór udostępnione przez Sprzedawcę Konsumentowi przed zawarciem Umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
8. Jeżeli Klientem jest Konsument, a sprzedany Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży (jest wadliwy), Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
9. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży i przesłać je na adres Sprzedawcy, dopiero gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży,
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży,
c) brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży,
d) brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z uprawnień Konsumenta wymienionych w ust. 8,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez niedogodności dla Konsumenta.
10. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
11. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
12. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Sprzedawcy Towar na jego koszt, a Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraził wyraźną zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową.
14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy został poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od zgodności z Umową oraz Konsument wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
15. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia Sprzedawcy przed jego upływem.
§ 9. Odpowiedzialność
Sprzedawca odpowiada za skutki użycia zakupionych Towarów wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem i w sposób określony w informacji producenta dołączonej do Towaru, a także wyłącznie w zakresie określonym przez bezwzględnie obowiązujące normy prawa, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności określonej w prawie farmaceutycznym.
§ 10. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie www.e-zikoapteka.pl zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „ogólne rozporządzenie o ochronie danych”), w odniesieniu do danych Klientów, jest Ziko Apteka sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Legnicka 5, 31-216 Kraków.
2. Administrator udostępnia dane osobowe Klientów dokonujących zamówień Towarów podmiotom uczestniczącym w procesie obsługi Zamówienia, w tym Operatorowi płatności w celu realizacji Umowy sprzedaży w zakresie, w jakim jest to niezbędne do umożliwienia Klientowi dokonania płatności za pomocą narzędzi udostępnianych przez Operatora płatności oraz dostawy i odbioru Zamówienia.
3. Dane osobowe Klienta przetwarzane są zgodnie z prawem, w tym zgodnie z RODO, ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Podanie przez Klienta danych osobowych jest wymagane w celu zawarcia i realizacji umowy oraz obsługi zobowiązań podatkowych i rachunkowych. W tym przypadku, brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jednak brak podania wymaganych danych może uniemożliwić nawiązanie kontaktu lub udzielenie odpowiedzi na interesujące Klienta pytania. Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych pozyskiwanych za pośrednictwem plików cookies (analitycznych i statystycznych), nie skutkuje brakiem możliwości korzystania z Serwisu e-zikoapteka.pl przez Klienta. Więcej informacji znaleźć można w
Polityce Prywatności.
4. Administrator zapewnia Klientowi realizację uprawnień wynikających z RODO, w szczególności prawa do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przeniesienia danych oraz niepodlegania zautomatyzowanym decyzjom.
5. Klient ma prawo do zgłoszenia sprzeciwu jeżeli jego dane przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
6. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku, gdyby przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
7. Kupujący może wykonać przysługujące mu uprawnienia wnosząc odpowiednie żądanie do Administratora, np. w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres:
iod@ziko.pl.
§ 11. Ogólne warunki korzystania z Usług Serwisu
1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące Usługi:
1) możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Serwisie i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,
2) Rejestracja oraz prowadzenie Konta Klienta na podstawie umowy na nieodpłatne świadczenie usługi, na mocy której Klient nie jest zobowiązany do świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, a dane te są przetwarzane przez Sprzedawcę wyłącznie w celu wykonania umowy lub obowiązku prawnego, zawieranej poprzez akceptację niniejszego Regulaminu przy tworzeniu Konta Klienta,
3) możliwość zapisania się do usługi Newslettera za dodatkową zgodą Klienta,
4) kontakt ze Sprzedawcą przy użyciu Formularza Kontaktowego,
5) Newsletter,
6) pobierania plików,
7) dodawania lub usuwania Towarów z listy Ulubionych,
8) dostęp do artykułów publikowanych w Serwisie wraz z możliwością ich komentowania,
9) formularz powiadamiania o zmianie ceny Towaru celem otrzymania od Sprzedawcy informacji o zmianie ceny Towaru,
10) formularz powiadamiania o dostępności Towaru, celem otrzymania od Sprzedawcy informacji o pojawieniu się danego Towaru ponownie w ofercie Sprzedawcy.
2. Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów JavaScript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
3. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Serwisu, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
1) system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
2) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
3) zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
4) aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz JavaScript w przeglądarce internetowej,
5) oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
4. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Świadczenie Usług przez Usługodawcę w Serwisie ma charakter bezterminowy, jednakże Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania umowy o świadczenie Usług w każdym czasie.
6. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy Użytkownik może złożyć pisemnie przesyłając je na adres Ziko Apteka sp. z o.o. ul. Legnicka 5, 31-216 Kraków lub mailowo na adres:
biuro@e-zikoapteka.pl.
7. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, umowa o świadczenie Usług może zostać rozwiązana przez Sprzedawcę w trybie natychmiastowym w następujących przypadkach:
a) naruszenia Regulaminu, bądź zaakceptowanych przez Klienta odrębnych regulaminów Usług, lub
b) podania przez Klienta danych lub oświadczeń nieprawdziwych, nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych lub też danych innych osób, lub
c) działania lub zaniechania Klienta naruszającego dobra osobiste Sprzedawcy.
8. W innych niż wskazane w ust. 7 powyżej sytuacjach, Sprzedawca uprawniony jest do rozwiązania umowy o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
§ 12. Rejestracja
1. Klient ma możliwość:
a) korzystania z Serwisu bez dokonywania rejestracji bądź logowania; lub
b) dokonania rejestracji w Serwisie za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie;
c) logowania się w Serwisie z wykorzystaniem danych dostępowych ustalonych podczas Rejestracji w Serwisie.
2. Do korzystania z niektórych funkcjonalności może być konieczne dokonanie rejestracji w Serwisie (w tym zalogowanie się w Serwisie).
3. Rejestracja w Serwisie następuje poprzez wcześniejszą akceptację Regulaminu oraz wprowadzenie do formularza rejestracyjnego prawdziwych, aktualnych, pełnych i prawidłowych danych Klienta, w szczególności takich jak imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail. Rejestracja lub logowanie umożliwiają zapamiętanie w Serwisie danych Klienta celem dogodniejszego korzystania z Usług Serwisu.
4. Niedozwolone jest posługiwanie się przez Klienta w procesie rejestracji danymi innych osób, w tym cudzymi adresami e-mail. Posługiwanie się nieprawdziwymi, nieaktualnymi, nieprawidłowymi bądź niepełnymi danymi lub też danymi innych osób stanowi podstawę rozwiązania umowy o świadczenie Usług, zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
5. Po dokonaniu Rejestracji za pomocą formularza rejestracyjnego, Klient otrzyma na wskazany przez siebie w procesie Rejestracji adres e-mail potwierdzenie rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
6. Zawarcie pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta na warunkach określonych Regulaminem następuje z chwilą potwierdzenia Rejestracji. Wraz z zawarciem ww. umowy, Klientowi udostępnione jest Konto.
7. Każdy Klient może posiadać jedno Konto. Konta o zdublowanych danych są podstawą do ich usunięcia. Zakazuje się korzystania z cudzych Kont oraz udostępniania Konta osobom trzecim.
8. Rezygnacja z Rejestracji w Serwisie (rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi) możliwa jest poprzez kliknięcie opcji „Usuń konto” w panelu „Moje konto” i potwierdzenie w kolejnym kroku usunięcia Konta lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o usunięcie Konta na adres
biuro@e-zikoapteka.pl, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy w wiadomości mailowej, rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
§ 13. Newsletter
1. Klient może wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, tj. ma możliwość zamówienia Newslettera.
2. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter, wyrazili zgodę na przetwarzanie danych (adres e-mail) w celu jego wysyłki, a także potwierdzili subskrypcję (chęć korzystania).
3. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres e-mail, wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail) zawierająca Newsletter, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę w swoim imieniu i na zlecenie osób trzecich.
4. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania informacji Newslettera. W tym celu może skorzystać z opcji wypisania się z Newslettera, dostępnej w stopce każdej wiadomości oraz w ramach treści „zapisz się do Newsletter’a” dostępnej w Serwisie lub skontaktować się ze Sprzedawcą.
5. W chwili wycofania zgody na Newsletter Sprzedawca usuwa dane Klienta (adres e-mail) z Newslettera i zaprzestaje dalszego przesyłania Newslettera.
§ 14. Postępowanie reklamacyjne w zakresie świadczonych przez Sprzedawcę Usług świadczonych drogą elektroniczną
1. Klient ma prawo złożyć reklamację w zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu.
2. Reklamację można złożyć pisemnie, w formie listu poleconego, na adres: "os. Piastów 60, 31-625 Kraków z dopiskiem „sprzedaż wysyłkowa” bądź poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail:
biuro@e-zikoapteka.pl.
3. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji i przedmiot żądania. Jeżeli przekazane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do Klienta o jej uzupełnienie.
4. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia), w takiej samej formie, w jakiej została złożona.
§ 15. Pozostałe prawa i obowiązki
1. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, tj.:
a) zmiana otoczenia prawnego – zmiana obowiązujących przepisów lub wprowadzenie nowych,
b) wydanie przez uprawniony organ Państwa decyzji administracyjnej, wyroku lub rekomendacji w zakresie jakim wiążą one Sprzedawcę w odniesieniu do świadczonych przez niego Usług,
c) zmiana w Usługach świadczonych przez Sprzedawcę, wynikająca z rozszerzenia lub zawężenia świadczonych w Serwisie Usług.
2. W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu Sprzedawca każdorazowo zawiadomi Klientów korzystających z Serwisu o proponowanych zmianach w niniejszym Regulaminie wraz z ich wskazaniem i udostępnieniem treści nowego Regulaminu poprzez:
a) opublikowanie w Serwisie nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu,
b) wysłanie wiadomości elektronicznej, nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu, na adres e-mail podany przez Klienta korzystającego z Serwisu, który zawarł umowę o świadczenie Usług ze Sprzedawcą.
3. Zmieniony Regulamin będzie obowiązywał po upływie 14 dni od jego publikacji.
4. W przypadku braku akceptacji wobec proponowanych zmian w Regulaminie Klient korzystający z Serwisu może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez przesłanie oświadczenia na adres korespondencyjny lub e-mailowy Sprzedawcy.
5. Klienci, którzy dokonali zakupu Towaru przed wejściem w życie zmian Regulaminu, realizują daną transakcję na zasadach dotychczasowych.
§ 16. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Ustawy, Kodeksu cywilnego oraz ustawy Prawo farmaceutyczne.
2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz sporządzić jego wydruk.
3. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Serwisu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa, znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Serwisu bez zgody Sprzedawcy.
4. Wszelkie spory pomiędzy stronami Umowy sprzedaży i umowy o świadczenie Usług rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny. Klienci będący Konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Krakowie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem:
https://www.polubowne.uokik.gov.pl/.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Serwisu e-zikoapteka.pl dostępny jest
tutaj.
Regulamin dla umów zawartych do dnia 31.12.2022 dostępny jest
tutaj.
Aby zapoznać się z regulaminem dla umów zawartych do dnia 30.09.2020
pobierz PDFAby zapoznać się z regulaminem dla umów zawartych do dnia 24.05.2018
pobierz PDF