INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Ziko Apteka, os. Piastów 60, 31-625 Kraków, adres e-mail: bok@e-zikoapteka.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub pocztą). Mogą Państwo skorzystać z wzoru zamieszczonego poniżej formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
ZWROT PŁATNOŚCI
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
ZWROT PRZESYŁKI
Reklamowane produkty prosimy odesłać na adres: Ziko Apteka os. Piastów 60, 31-625 Kraków, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo produkty przed upływem terminu 14 dni. Koszt zwrotu towaru ponosi reklamujący. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
WYŁĄCZENIE UPRAWNIENIA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne kupione w aptece.
Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.
Więcej informacji znajdą Państwo w linku: https://www.gov.pl/web/gif/zwrot-lekow-do-apteki
- Rzeczy ulegającej szybkiemu zepsuciu lub mającej krótki termin przydatności do użycia,
- Rzeczy dostarczanej w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kosmetyki, suplementy diety, pieluszki, laktatory, smoczki).
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku chęci odstąpienia od umowy należy wypełnić i odesłać formularz na adres Ziko Apteka, os. Piastów 60, 31-625 Kraków lub na adres e-mail: bok@e-zikoapteka.pl.
POBIERZ FORMULARZ
REKLAMACJE
Reklamacje można złożyć na trzy sposoby:
POCZTĄ TRADYCYJNĄ
na adres Ziko Apteka os. Piastów 60, 31-625 Kraków
POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ
na adres e-mail: bok@e-zikoapteka.pl
TELEFONICZNIE
pod nr telefonu +48 12 446 72 98 (pon.-pt. 8:00 -19:00)
W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego:
- zgłaszanego roszczenia,
- krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację,
- danych kontaktowych Konsumenta.
W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania.
INFORMACJA O PLATFORMIE ODR (Online Dispute Resolution)
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW KONSUMENCKICH DROGĄ ELEKTRONICZĄ
Informujemy, iż konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i reklamacji. Chcąc skorzystać z tego rozwiązania, konsument powinien wypełnić formularz na stronie unijnej platformy ODR, która dostępna jest pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr