REGULAMIN SERWISU E-ZIKOAPTEKA.PL
Obowiązuje od 03.07.2024 r.
Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe/ reklamacyjne):
Ziko Apteka Internetowa os. Piastów 60 31-625 KRAKÓW.
E-mail:
biuro@e-zikoapteka.pl telefon: +48 12 446 72 98
§ 1. Informacje ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z Serwisu internetowego pod adresem www.e-zikoapteka.pl prowadzonego przez Sprzedawcę, w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania Umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów ze wszystkich Usług Serwisu e-zikoapteka.pl.
2. Sprzedawca posiada zezwolenie na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o nazwie Ziko Apteka (dalej: Ziko Apteka), wydane przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Krakowie dnia 08.08.2012 r., o nr FA.KR-I.8520.4100-Z-729-111/09.I.84.2012, prowadzącej sprzedaż wysyłkową Produktów leczniczych oraz pozostałego asortymentu aptecznego.
3. Ziko Apteka oraz zatrudnieni w niej farmaceuci przestrzegają Kodeksu Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej, którego treść dostępna jest w formacie pdf na stronie Naczelnej Izby Aptekarskiej pod adresem
https://nia.org.pl/dat/attach/566_kodeksetykiaptekarzarporyginal.pdf§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie następujące określenia oznaczają:
1) Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Serwisu;
2) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli Umowa sprzedaży nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej;
3) Konto (Konto Klienta) – narzędzie informatyczne, w ramach którego Klient ma możliwość m.in. zarządzać swoimi danymi osobowymi, zarządzać stanem złożonych przez niego Zamówień, a także składać Zamówienia po zalogowaniu bez konieczności ponownego podawania swoich danych osobowych, udostępniane Kupującemu przez Usługodawcę w ramach umowy o świadczenie usług cyfrowych w rozumieniu art. 5a Ustawy, zgodnie z Regulaminem;
4) Prawo Farmaceutyczne – ustawa Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. 2001 r., Nr 126, poz. 1381 z późn. zm.);
5) Produkt leczniczy - substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne;
5a) Wyrób medyczny - wyrób medyczny, wyposażenie wyrobu medycznego, system i zestaw zabiegowy, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2017/745", oraz wyrób do diagnostyki in vitro i wyposażenie wyrobu do diagnostyki in vitro, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/746 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz uchylenia dyrektywy 98/79/WE i decyzji Komisji 2010/227/UE (Dz. Urz. UE L 117 z 05.05.2017, str. 176, z późn. zm.);
6) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.);
7) Rejestracja – jednorazowa, dobrowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez Klienta Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Serwisu;
8) RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, ze zm.) (dalej: „RODO”);
9) Rozporządzenie Ministra Zdrowia – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481);
10) Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem www.e-zikoapteka.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Serwisu;
11) Strona – Usługodawca lub Klient;
12) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
13) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej ilości środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie za pośrednictwem Serwisu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron (umowa na odległość), której przedmiotem są Towary;
14) Usługa – usługa świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną, w tym usługa cyfrowa w rozumieniu art. 5a lub treść cyfrowa w rozumieniu art. 2 pkt 5 Ustawy, na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Serwisu;
15) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2023, poz. 2759t.j. z późn. zm.).
16) Sprzedawca (Usługodawca) - Ziko Apteka spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-644), ul. Henryka Kamieńskiego 51, NIP: 6782977320, REGON: 120228256, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000256037, o kapitale zakładowym w wysokości 582.000,00 zł, prowadząca aptekę ogólnodostępną pod nazwą ZIKO Apteka, os. Piastów 60, 31-625 Kraków, będącą jednocześnie właścicielem Serwisu;
17) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Serwisu, określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży oraz cenę;
18) Dostawca (Przewoźnik) - podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy Towarów;
19) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.);
20) Dane osobowe - wszelkie informacje umożliwiające pośrednie lub bezpośrednie zidentyfikowanie Klienta, do których między innymi należą: imię i nazwisko, dane o lokalizacji/geolokalizacji, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator internetowy;
21) Środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego - środek spożywczy, który ze względu na specjalny skład lub sposób przygotowania wyraźnie różni się od środków spożywczych powszechnie spożywanych i zgodnie z informacją zamieszczoną na opakowaniu jest wprowadzany do obrotu z przeznaczeniem do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych;
22) Formularz kontaktowy - Usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, umożliwiająca przesłanie Sprzedawcy przez Użytkownika wiadomości elektronicznej za pośrednictwem formularza umieszczonego w Serwisie, w celu uzyskania odpowiedzi przygotowanej przez Usługodawcę;
23) Operator Płatności – podmioty świadczące usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych w Serwisie – PayU S.A. oraz mBank S.A.;
24) PayU S.A. - PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym 7 789 000 złotych w całości opłaconym, posiadającym NIP: 779-23-08-495, będąca podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych w Serwisie, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, z którą Użytkownik może kontaktować się poprzez formularz kontaktowy pod adresem
https://poland.payu.com/kontakt/;
25) mBank S.A. - mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul, Prosta 18, 00-850 Warszawa , KRS 0000025237 będącego agentem spółki mElements S.A. z siedzibą w Warszawie, ul, Prosta 18, 00-850 Warszawa, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP47/2019 , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla s.st Warszawy w Warszawie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000590484, NIP: 5223047892, REGON 363203696;
26) Newsletter - biuletyn informacyjny rozsyłany nieodpłatnie do Klientów przez Sprzedawcę w formie elektronicznej, służący do stałej komunikacji z Klientami, którzy zapisali się do bazy subskrybentów.
§ 3. Treści zamieszczone w Serwisie
1. Sprzedawca prowadzi Serwis, w którym prezentuje Towary, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące asortymentu dostępnego do sprzedaży. Prezentacja Towarów w Serwisie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.
2. Prezentacja Towarów, ogłoszenia, cenniki i inne informacje zamieszczone w Serwisie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego i nie mają charakteru wiążącego.
3. Wszystkie Towary prezentowane w Serwisie zostały dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz posiadają znaki zgodności wymagane odpowiednimi przepisami prawa oraz oznaczenia producenta lub importera.
4. Za pośrednictwem Serwisu można zawrzeć Umowę sprzedaży Produktów leczniczych dostępnych wyłącznie bez przepisu lekarza (bez recepty).
5. Ceny wszystkich Towarów prezentowanych w ofercie Serwisu www.e-zikoapteka.pl są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich (zawierają podatek VAT).
6. Informacje o Towarach przygotowywane są bezpośrednio przez producenta Towaru lub z bazy danych
Pharmindex; w szczególności w zakresie postaci, wielkości opakowania, opisu Towarach. Opisy Towarów prezentowanych w Serwisie www.e-zikoapteka.pl służą wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa Farmaceutycznego. Administrator podejmuje starania, aby udzielana informacja była poprawna i aktualna. Administrator nie gwarantuje jednak poprawności informacji i nie ponosi odpowiedzialności za podejmowane na ich podstawie decyzje, w szczególności decyzje o nabyciu lub zastosowaniu Produktów. W celu podjęcia decyzji o nabyciu lub zastosowaniu Produktu Użytkownik powinien skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.
7. Informacje publikowane w Serwisie nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści zawarte w Serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny, nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich, ani konsultacji z lekarzem. Opisy Towarów prezentowane w Serwisie służą wyłącznie celom identyfikacyjnym i informacyjnym. Opisy Towarów mogą nie zawierać wyczerpujących informacji o Towarach w szczególności produktach leczniczych, środkach specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobach medycznych, w tym m.in. mogą nie wskazywać wszystkich możliwych skutków stosowania określonego produktu lub ich kombinacji oraz działań niepożądanych. W konsekwencji, opisy Towarów nie stanowią i nie zastępują treści materiałów informacyjnych dołączanych do opakowań Towarów.
8. Sprzedawca zapewnia Klientom możliwość kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu +48 12 446 72 98.
9. Sprzedawca zapewnia, aby opinie dotyczące Towarów oferowanych w Serwisie pochodziły od osób, które kupiły Towar za pośrednictwem Serwisu lub go użyły. Klient może ocenić Towar, wyłącznie za pośrednictwem linku, który otrzymuje Klient w terminie 10 dni od dokonania zapłaty w związku z zawarciem Umowy sprzedaży. Link do wystawienia opinii o Towarze będzie aktywny przez 90 dni.
10. W Serwisie, w ramach opcji wyszukiwania Towarów, stosowane jest wyższe plasowanie Towarów w związku z płatnością dokonaną przez producenta Towaru podlegającego wyższemu plasowaniu w wynikach wyszukiwania. Informacja o płatności dokonanej w tym celu przez producenta, oznaczona jest w prezentacji Towaru jako „oferta sponsorowana”.
§ 4. Złożenie Zamówienia
1. Zamówienia za pośrednictwem Serwisu www.e-zikoapteka.pl można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Klient dokonuje Zamówienia według ceny obowiązującej w chwili złożenia Zamówienia.
3. W przypadku wyboru dostawy poprzez wysyłkę na wskazany przez Klienta adres, do ceny doliczona zostanie opłata za wysyłkę zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie:
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/dostawa.html.
4. W celu dokonania Zamówienia Klient dokonuje wyboru Towaru poprzez dodanie Towaru do koszyka. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient wybierając pole „Przejdź do koszyka”, a następnie „Przejdź do zamówienia”, zostaje skierowany do formularza Zamówienia, służącego do składania Zamówień.
5. Złożenie zamówienia wymaga wskazania przez Klienta wszelkich niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży oraz jej realizacji, danych wskazanych w formularzu, a także dokonania akceptacji Regulaminu.
Dane obowiązkowe, których podanie przez Klienta jest konieczne dla przyjęcia oferty są oznaczone w formularzu zamówienia znakiem „* ”.
6. Po wyborze sposobu płatności oraz rodzaju dostawy Towaru, Klient wybiera pole „Przejdź do podsumowania”, a następnie „Zamawiam i płacę”.
7. Po dokonaniu płatności zgodnie z § 5 Regulaminu, lub po złożeniu Zamówienia w przypadku wybrania sposobu płatności za pobraniem, Klient zostanie powiadomiony o weryfikacji Zamówienia poprzez wiadomość zatytułowaną "Rozpoczęliśmy kompletację zamówienia", wysłaną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu Zamówienia.
8. Po skompletowaniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość „Zakończyliśmy kompletację Zamówienia”. Wraz z otrzymaniem przez Klienta tej wiadomości dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia, jeżeli okaże się, że Towar wycofano ze sprzedaży lub wstrzymano sprzedaż danego Towaru na terenie Polski, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony wraz z dokładną przyczyną odmowy realizacji Zamówienia.
10. Sprzedawca nie realizuje Zamówień, dla których wymagane jest uzyskanie zapotrzebowania w rozumieniu art. 86a ust. 1 pkt 2 ) w zw. z art. 96 ust. 1. Ustawy prawo farmaceutyczne.
§ 5. Płatność
1. Wszelkie informacje na temat aktualnych form płatności oraz ograniczeń w dokonywaniu płatności za Towary znajdują się na stronie Serwisu pod adresem
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/platnosc.html.
2. Sprzedawca umożliwia dokonanie płatności z tytułu sprzedaży Towarów w następujący sposób:
a) przedpłata przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą lub za pomocą odroczonej płatności (Twisto) poprzez zewnętrzny system płatności PayU (obsługiwany przez PayU S.A.), z terminem płatności do 7 dni kalendarzowych;
b) przedpłata przy użyciu kodu BLIK poprzez zewnętrzny system płatności PAYNOW (obsługiwany przez mBank S.A.), z terminem płatności do 7 dni kalendarzowych;
c) płatność dokonywana w pieniądzu polskim w drodze przelewów tradycyjnych dokonywanych poza siecią Internet (obsługiwana przez PayU S.A.);
d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu dostawy (dla zamówień z dostawą kurierem).
3. Sprzedawca wystawi fakturę VAT za sprzedane Towary po wybraniu przez Klienta takiej opcji w formularzu Zamówienia. Warunkiem wystawienia faktury jest podanie przez Klienta wszystkich danych wymaganych dla wystawienia faktury.
§ 6. Sposób dostawy i czas realizacji Zamówienia
1. Dostawy realizowane są jedynie na terenie Polski.
2. Wysyłka Produktu leczniczego odbywa się w warunkach zapewniających jego jakość oraz bezpieczeństwo stosowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia. Produkt leczniczy będzie należycie zapakowany, a opakowanie będzie opatrzone etykietą przymocowaną w sposób trwały zawierającą: pieczątkę Ziko Apteka, numer zamówienia, dane Klienta, określenie warunków transportu oraz numer telefonu kontaktowego.
3. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku płatności w formie przedpłaty wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty za Towar na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności (po pozytywnej autoryzacji płatności).
4. Towar jest wysyłany za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia lub do wybranej apteki (w przypadku odbioru osobistego), w terminie do 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Towar na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności zgodnie z ust. 2 powyżej. Wyżej wskazany termin może ulec przedłużeniu z istotnych przyczyn losowych, przy czym będzie on nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Produkty na rachunku Sprzedawcy w serwisie Operatora Płatności.
5. Sprzedawca umożliwia wydanie Towarów w wybranych aptekach po uprzedniej zapłacie za zamówione Towary (odbiór osobisty); lista aptek dostępna jest na stronie
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/odbior_osobisty.html.
6. Wszelkie informacje na temat aktualnych form dostawy, kosztów oraz ograniczeń w zakresie dostawy znajdują się na stronie
https://www.e-zikoapteka.pl/strony/dostawa.html.
7. W przypadku odbioru osobistego:
a) Sprzedawca poinformuje Klienta o realizacji Zamówienia i dostarczeniu zamówionych Towarów do wybranej apteki, za pośrednictwem wiadomości wysłanej na wskazany w Formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej oraz poprzez wiadomość SMS wysłaną na podany przez Klienta w Formularzu zamówienia numer telefonu komórkowego. Wiadomość zawiera numer Zamówienia oraz trzycyfrowy kod PIN umożliwiający odbiór Zamówienia;
b) Zamówienie jest dostępne do odbioru w wybranej aptece przez 14 dni kalendarzowych, od poinformowania Klienta o dostarczeniu Zamówienia do apteki;
c) Odbierając Towar Klient podaje numer Zamówienia i trzycyfrowy kod PIN.
8. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Produktem, sugerujemy, aby Konsument sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności kuriera oraz niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji (tel. 12 446 72 98, email:
biuro@e-zikoapteka.pl).
9. W razie stwierdzenia uszkodzeń przesyłki podczas odbioru przesyłki, sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności kuriera (pracownika apteki w przypadku odbioru osobistego), a w przypadku dostawy za pośrednictwem paczkomatu, postępowanie zgodne z instrukcjami wyświetlanym na ekranie paczkomatu.
10. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt Dostawcy i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
11. Przypominamy, że zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).
12. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi.
§ 7. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru)
1. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje od Umowy Sprzedaży Produktu leczniczego, Wyrobu medycznego oraz Środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Produkt leczniczy lub Wyrób medyczny może zostać zwrócony z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę lub jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
3. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
5. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
6. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
7. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową takich jak określone w ust. 5 lub 6, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru
8. Zgłoszenie reklamacyjne rozpatrywane jest zgodnie z §9 Regulaminu. Zgłoszenie powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
biuro@e-zikoapteka.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawca z dopiskiem „Reklamacja”.
9. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawca. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawca, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
10. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawca uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
11. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
12. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
13. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) zgodnie z ust. 6 Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 11 powyżej;
c) oświadczenia Sprzedawca lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
d) brak zgodności Towaru z Umową:
- występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową; lub
- jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny (lub wynagrodzenia) albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych ust. 6 lub ust. 8 powyżej.
14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do tej wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
15. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
16. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
17. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
18. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
19. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
20. Sprzedawca informuje, że z zastrzeżeniem ust. 1 powyżej, Konsumentowi składającemu Zamówienie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:
a) Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
b) Umowy, która obejmuje wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
c) Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
d) pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
21. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 1 do Regulaminu wysyłając go po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej
biuro@e-zikoapteka.pl. Konsument powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu na odstąpienie.
22. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
23. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
24. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
25. W sytuacji, gdy Konsument przy składaniu Zamówienia lub w trakcie realizacji Umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawca, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
26 O ile, Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia go osobiście przez Konsumenta.
27. Sprzedawca zwraca uwagę, że:
a) Konsument ma obowiązek zwrócić Towar lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru;
b) Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
c) w sytuacji, gdy Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej wynagrodzenia przewidzianego Umową. Jeżeli wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
28. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Towarów wskazanych w ust. 1 powyżej, oraz co do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy, a w szczególności od Umowy:
a) o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny lub wynagrodzenia za usługi, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawca utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism,
e) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawca utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy.
29. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową.
§ 8. Reklamacje i procedura reklamacyjna – Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
2. Wada polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia w związku z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży, za wyjątkiem sytuacji, w której przedmiotem Umowy sprzedaży jest Produkt leczniczy lub Wyrób medyczny.
3a. Produkt leczniczy, Środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego i Wyrób medyczny nie podlegają zwrotowi, przy czym Klient może dokonać zwrotu Produktu leczniczego lub Wyrobu medycznego jedynie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania Produktu leczniczego.
4. Reklamacje, z tytułu niezgodności Towaru z Umową sprzedaży można składać pisemnie bezpośrednio na adres Sprzedawcy: ul. Piastów 60, 31-625 Kraków lub pocztą e-mail na adres
biuro@e-zikoapteka.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu +48 12 446 72 98, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00.
5. W treści zgłoszenia reklamacyjnego należy podać następujące informacje: rodzaj zgłaszanego roszczenia, krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz danych kontaktowych Klienta. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu Towaru. Celem przyspieszenia rozpoznania reklamacji należy podać numer Zamówienia. W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Klientowi będącemu Konsumentowi w terminie 14 dni od jej otrzymania.
6. W wypadku, gdy Klient będący Konsumentem, nie otrzyma odpowiedzi od Sprzedawcy w terminie określonym w ust. 5 powyżej, uznaje się, że Sprzedawca uznał reklamacje.
7. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
8. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
a) poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie rolę mediatora w sporze pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować dostępne sposoby rozwiązania sporu; mediacja odbywa się z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie Sprzedawcy.
b) przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie
c) Konsument może zwrócić się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom.
§ 9. Odpowiedzialność
Sprzedawca odpowiada za skutki użycia zakupionych Towarów wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem i w sposób określony w informacji producenta dołączonej do Towaru, a także wyłącznie w zakresie określonym przez bezwzględnie obowiązujące normy prawa, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności określonej w prawie farmaceutycznym.
§ 10. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie www.e-zikoapteka.pl zgodnie z RODO, w odniesieniu do danych Klientów, jest Ziko Apteka sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków.
2. Administrator udostępnia dane osobowe Klientów dokonujących zamówień Towarów podmiotom uczestniczącym w procesie obsługi Zamówienia, w tym Operatorowi płatności w celu realizacji Umowy sprzedaży w zakresie, w jakim jest to niezbędne do umożliwienia Klientowi dokonania płatności za pomocą narzędzi udostępnianych przez Operatora płatności oraz dostawy i odbioru Zamówienia.
3. Dane osobowe Klienta przetwarzane są zgodnie z prawem, w tym zgodnie z RODO, ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Podanie przez Klienta danych osobowych jest wymagane w celu zawarcia i realizacji umowy oraz obsługi zobowiązań podatkowych i rachunkowych. W tym przypadku, brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jednak brak podania wymaganych danych może uniemożliwić nawiązanie kontaktu lub udzielenie odpowiedzi na interesujące Klienta pytania. Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych pozyskiwanych za pośrednictwem plików cookies (analitycznych i statystycznych), nie skutkuje brakiem możliwości korzystania z Serwisu e-zikoapteka.pl przez Klienta. Więcej informacji znaleźć można w
Polityce Prywatności.
4. Administrator zapewnia Klientowi realizację uprawnień wynikających z RODO, w szczególności prawa do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przeniesienia danych oraz niepodlegania zautomatyzowanym decyzjom.
5. Klient ma prawo do zgłoszenia sprzeciwu, jeżeli jego dane przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
6. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku, gdyby przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
7. Kupujący może wykonać przysługujące mu uprawnienia wnosząc odpowiednie żądanie do Administratora, np. w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres:
iod@ziko.pl.
§ 11. Ogólne warunki korzystania z Usług Serwisu
1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące Usługi:
1) możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Serwisie i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,
2) Rejestracja oraz prowadzenie Konta Klienta na podstawie umowy na nieodpłatne świadczenie usługi, na mocy której Klient nie jest zobowiązany do świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, a dane te są przetwarzane przez Sprzedawcę wyłącznie w celu wykonania umowy lub obowiązku prawnego, zawieranej poprzez akceptację niniejszego Regulaminu przy tworzeniu Konta Klienta,
3) możliwość zapisania się do usługi Newslettera za dodatkową zgodą Klienta,
4) kontakt ze Sprzedawcą przy użyciu Formularza Kontaktowego,
5) Newsletter,
6) pobierania plików,
7) dodawania lub usuwania Towarów z listy Ulubionych,
8) dostęp do artykułów publikowanych w Serwisie wraz z możliwością ich komentowania,
9) formularz powiadamiania o zmianie ceny Towaru celem otrzymania od Sprzedawcy informacji o zmianie ceny Towaru,
10) formularz powiadamiania o dostępności Towaru, celem otrzymania od Sprzedawcy informacji o pojawieniu się danego Towaru ponownie w ofercie Sprzedawcy.
2. Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów JavaScript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
3. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Serwisu, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
1) system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
2) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
3) zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
4) aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz JavaScript w przeglądarce internetowej,
5) oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
4. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Świadczenie Usług przez Usługodawcę w Serwisie ma charakter nieodpłatny i bezterminowy, jednakże Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania umowy o świadczenie Usług w każdym czasie.
6. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy Użytkownik może złożyć pisemnie przesyłając je na adres Ziko Apteka sp. z o.o. ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków lub mailowo na adres:
biuro@e-zikoapteka.pl.
7. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, umowa o świadczenie Usług może zostać rozwiązana przez Sprzedawcę w trybie natychmiastowym w następujących przypadkach:
a) naruszenia Regulaminu, bądź zaakceptowanych przez Klienta odrębnych regulaminów Usług, lub
b) podania przez Klienta danych lub oświadczeń nieprawdziwych, nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych lub też danych innych osób, lub
c) działania lub zaniechania Klienta naruszającego dobra osobiste Sprzedawcy.
8. W innych niż wskazane w ust. 7 powyżej sytuacjach, Sprzedawca uprawniony jest do rozwiązania umowy o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
§ 12. Rejestracja
1. Klient ma możliwość:
a) korzystania z Serwisu bez dokonywania rejestracji bądź logowania; lub
b) dokonania rejestracji w Serwisie za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie;
c) logowania się w Serwisie z wykorzystaniem danych dostępowych ustalonych podczas Rejestracji w Serwisie.
2. Do korzystania z niektórych funkcjonalności może być konieczne dokonanie rejestracji w Serwisie (w tym zalogowanie się w Serwisie).
3. Rejestracja w Serwisie następuje poprzez wcześniejszą akceptację Regulaminu oraz wprowadzenie do formularza rejestracyjnego wymaganych danych. Rejestracja lub logowanie umożliwiają zapamiętanie w Serwisie danych Klienta celem dogodniejszego korzystania z Usług Serwisu.
4. Niedozwolone jest posługiwanie się przez Klienta w procesie rejestracji danymi innych osób, w tym cudzymi adresami e-mail. Posługiwanie się nieprawdziwymi, nieaktualnymi, nieprawidłowymi bądź niepełnymi danymi lub też danymi innych osób stanowi podstawę rozwiązania umowy o świadczenie Usług, zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
5. Po dokonaniu Rejestracji za pomocą formularza rejestracyjnego, Klient otrzyma na wskazany przez siebie w procesie Rejestracji adres e-mail potwierdzenie rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
6. Zawarcie pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta na warunkach określonych Regulaminem następuje z chwilą potwierdzenia Rejestracji. Wraz z zawarciem ww. umowy, Klientowi udostępnione jest Konto.
7. Każdy Klient może posiadać jedno Konto. Konta o zdublowanych danych są podstawą do ich usunięcia. Zakazuje się korzystania z cudzych Kont oraz udostępniania Konta osobom trzecim.
8. Rezygnacja z Rejestracji w Serwisie (rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi) możliwa jest poprzez kliknięcie opcji „Usuń konto” w panelu „Moje konto” i potwierdzenie w kolejnym kroku usunięcia Konta lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o usunięcie Konta na adres
biuro@e-zikoapteka.pl, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy w wiadomości mailowej, rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
§ 13. Newsletter
1. Klient może wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, tj. ma możliwość zamówienia Newslettera.
2. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter, wyrazili zgodę na przetwarzanie danych (adres e-mail) w celu jego wysyłki, a także potwierdzili subskrypcję (chęć korzystania).
3. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres e-mail, wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail) zawierająca Newsletter, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę w swoim imieniu i na zlecenie osób trzecich.
4. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania informacji Newslettera. W tym celu może skorzystać z opcji wypisania się z Newslettera, dostępnej w stopce każdej wiadomości oraz w ramach treści „zapisz się do Newsletter’a” dostępnej w Serwisie lub skontaktować się ze Sprzedawcą.
5. W chwili wycofania zgody na Newsletter Sprzedawca usuwa dane Klienta (adres e-mail) z Newslettera i zaprzestaje dalszego przesyłania Newslettera.
§ 14. Postępowanie reklamacyjne w zakresie świadczonych przez Sprzedawcę Usług świadczonych drogą elektroniczną
1. Klient ma prawo złożyć reklamację w zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu.
2. Reklamację można złożyć pisemnie, w formie listu poleconego, na adres: "os. Piastów 60, 31-625 Kraków z dopiskiem „sprzedaż wysyłkowa” bądź poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail:
biuro@e-zikoapteka.pl.
3. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji i przedmiot żądania. Jeżeli przekazane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do Klienta o jej uzupełnienie.
4. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia), w takiej samej formie, w jakiej została złożona.
§ 15. Pozostałe prawa i obowiązki
1. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, tj.:
a) zmiana otoczenia prawnego – zmiana obowiązujących przepisów lub wprowadzenie nowych,
b) wydanie przez uprawniony organ Państwa decyzji administracyjnej, wyroku lub rekomendacji w zakresie jakim wiążą one Sprzedawcę w odniesieniu do świadczonych przez niego Usług,
c) zmiana w Usługach świadczonych przez Sprzedawcę, wynikająca z rozszerzenia lub zawężenia świadczonych w Serwisie Usług.
2. W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu Sprzedawca każdorazowo zawiadomi Klientów korzystających z Serwisu o proponowanych zmianach w niniejszym Regulaminie wraz z ich wskazaniem i udostępnieniem treści nowego Regulaminu poprzez:
a) opublikowanie w Serwisie nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu,
b) wysłanie wiadomości elektronicznej, nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu, na adres e-mail podany przez Klienta korzystającego z Serwisu, który zawarł umowę o świadczenie Usług ze Sprzedawcą.
3. Zmieniony Regulamin będzie obowiązywał po upływie 14 dni od jego publikacji.
4. W przypadku braku akceptacji wobec proponowanych zmian w Regulaminie Klient korzystający z Serwisu może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez przesłanie oświadczenia na adres korespondencyjny lub e-mailowy Sprzedawcy.
5. Klienci, którzy dokonali zakupu Towaru przed wejściem w życie zmian Regulaminu, realizują daną transakcję na zasadach dotychczasowych.
§ 16. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Ustawy, Kodeksu cywilnego oraz ustawy Prawo farmaceutyczne.
2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Serwisu oraz sporządzić jego wydruk.
3. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Serwisu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa, znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Serwisu bez zgody Sprzedawcy.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 4 kwietnia 2024 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Serwisu e-zikoapteka.pl dostępny jest
tutaj.
Regulamin dla umów zawartych do dnia 02.07.2024 dostępny jest
tutaj.
Regulamin dla umów zawartych do dnia 03.04.2024 dostępny jest
tutaj.
Regulamin dla umów zawartych do dnia 31.12.2022 dostępny jest
tutaj.
Aby zapoznać się z regulaminem dla umów zawartych do dnia 30.09.2020
pobierz PDFAby zapoznać się z regulaminem dla umów zawartych do dnia 24.05.2018
pobierz PDF